Rytmik 1.kl.

Rytmik stimulerer børnenes naturlige interesse for musik samt styrker de sociale, sproglige og følelsesmæssige kompetencer.

Vi synger, spiller og bevæger os, lytter og bruger fantasien, musik er nærvær og samarbejde. Børnene lærer forskellige rytmeinstrumenter at kende og spiller puls, rytmer og fortæller historier på dem.

Allerslev Skole - Mandag kl. 14.00-14.50 - start d. 21. august 2017 hos Dorte
Hvalsø Skole - Onsdag kl. 12.10-13.00 - start d. 23. august 2017 hos Line
Bramsnæsvig Skole - Torsdag kl. 13.15-14.05 - start d. 24. august 2017 hos Lone
Trællerupskolen - Onsdag kl. 14.10-15.00 - start d. 23. august 2017 hos Lone
Kr. Hyllinge Skole - Onsdag kl. 14.15-15.05 - start d. 23. august 2017 hos Dorte
Osted Skole - Holdet kan oprettes hvis der er tilmeldinger nok
Kr. Såby Skole - Holdet kan oprettes hvis der er tilmeldinger nok

Der vil blive oprettet hold for 1.kl. på de skoler, hvor der er nok elever tilmeldt. Undervisningen vil, hvis det er muligt, ligge i skoletiden eller umiddelbart efter skoletid.
Tid, sted og lærer er med forbehold for ændringer.
Det er en forudsætning for oprettelse af et hold, at der bliver tilmeldt minimum 7 børn.
Du kan læse musikskolens målbeskrivelser for børn i børnehaveklasse og 1. klasse ved at trykke her.

Lærer: Lone Nielsen Darger, Line Sørensen og Dorte Nielsen

Mette Vendelbo

  
Underviser i bratsch og violin, strygersammenspil, Klassisk Sammenspil, Miniviolin, Skolehold og Kompagnon (musikundervisning i folkeskolen)
 
Jeg er færdiguddannet bratschist fra musikkonservatorierne i København og Århus. Jeg havde spillet violin over ti år, da jeg forelskede mig i bratschens smukke dybere klang og bestemte mig for at gøre "violinens storebror" til mit hovedinstrument og søge ind på konservatoriet.

Som en del af min uddannelse har jeg studeret et år på Hanns Eisler konservatoriet i Berlin og nu assisterer jeg af og til i de danske symfoniorkestre, og spiller kammermusik ved siden af.

Siden 2005 har jeg arbejdet med musikskoleundervisning, hvor jeg har udviklet min interesse for musikpædagogik - især for Kodalys ideer (do re mi), og det betyder meget for mig at kunne videregive glæden ved at spille musik.

Dorte Nielsen

 
Underviser i Musikalsk Legestue, Rytmik og Rytmisk værksted, Skolehold samt Kompagnon (musikundervisning i folkeskolen)

Uddannet RMO Rytmikpædagog fra Institut for rytmik 1995.
Har siden undervist på forskellige musikskoler.
Jeg har, ligesom de øvrige rytmiklærere på Lejre Musikskole, gennemført et videreuddannelsesforløb med Inge Marstal. 
Underviser nu på Lejre Musikskole, Rødovre musikskole og i Hyltebjerg kirke i Vanløse.
I undervisningen arbejder vi med musikkens elementer gennem sang, leg og spil på små instrumenter.

Jeg håber børnene finder glæde ved musikken og får skærpet interessen for at beskæftige sig med musik også fremover.

Line Sørensen

 
Underviser i Solosang, Musikhold, Rytmik og Rytmisk Værksted, Sammenspil, Skolehold og Kompagnon 

Jeg er uddannet sanger fra Det Fynske Musikonservatorium, og har mange års undervisningserfaring.
Jeg er sanger og sangerskriver i bandet Alex Canasta samt STÅL, der har udgivet 1 album og skal til at udgive 2. album.
Jeg tager i sangundervisningen udgangspunkt i elevens musikalitet, stemmen og kroppen som helhed, og i hvordan sangen og musikken bliver en naturlig del af eleven.
I musikalsk legestue handler det om det sanselige, rytmikken, kroppen og samværet i musikken på forskellige niveauer, og på rytmikholdene bevæger vi os henimod at synge og spille sammen på forskellige instrumenter. Jeg akkompagnerer på klaver og guitar.

Lone Nielsen Darger


Underviser 0-10 årige i Rytmik, Dagpleje- og Børnehaverytmik, Skolehold og Kompagnon (musikundervisning i folkeskolen)

Jeg er uddannet pædagog, efteruddannet på "DMpF's 3-årige efteruddannelse", rytmisk linie, med hovedfag i sammenspilsledelse og elementær rytmisk træning.
Jeg har undervist i musikskolen i mange år, afbrudt af en periode som seminarielærer. Jeg holder af at opleve elever og deres forældre/pædagoger/dagplejere bruge musikken som almen udtryksform.

Den musikalske sansning starter allerede i fostertilstanden, musikken og bevægelsen er vores første udtryksform inden det talte sprog og - gennem hele livet - en måde at erkende verden på. Jeg har et ønske om, at være med til at inspirere elever og deres voksne til at holde fast i, bruge og udvikle musikken som erkendelses- og udtryksform, således at den er med til at danne grundlag for personlig, social, kulturel og musikalsk udvikling i det hele liv samt, naturligvis, videre i musikskolen.
Jeg spiller klaver og violin, mest tango og traditionel og nykomponeret nordisk folkemusik.